انواع پنجره انواع پنجره ساختمانی


: 2626

همان طور که می دانید پنجره ها یکی از مهم ترین عناصر در داخل ساختمان هستند. چرا که وظایف مهمی همچون نورگیری و تهویه هوای داخل ساختمان را بر عهده دارند.وجود یک پنجره زیبا و مناسب در داخل ساختمان می تواند تضمین کننده آرامش روحی افراد باشد. در این مطلب انواع پنجره را از جهات مختلف مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع پنجره از نظر قاب
در این مقایسه پنجره ها در سه دسته قرار می گیرند:

پنجره های چوبی
پنجره های فلزی
پنجره های کامپوزیت
پنجره های چوبی

استفاده از قاب های چوبی برای ساخت پنجره مزایای زیادی را به همراه دارد. این قاب ها قابلیت ساخت به صورت دو جداره را دارند. زیبا هستند. عایق حرارت و صوت هستند. در برابر پرتو خورشید مقاومت دارند. نصب آن ها بسیار آسان است.

پنجره های فلزی

مهم ترین فلز به کار رفته در ساخت این پنجره ها آهن و آلومینیوم است. در مقایسه با پنجره های چوبی، آلومینیوم عمر و کارآیی بالاتری دارد. در عوض پنجره های آلومینیوم عایق نیستند و ممکن است به مرور زمان دچار خش و آسیب شوند.

پنجره های آهنی

پنجره های آهنی دارای قیمت مناسبی هستند. قابل بازیافتند. این امکان وجود دارد که آن ها را دو جداره کرد. اما درزگیری خوبی ندارند. ممکن است هنگام بارندگی نشتی داشته باشند.

پنجره های کامپوزیت

پنجره های کامپوزیت ترکیبی هستند و می توانند گزینه مناسب و جدیدی باشند.

انواع پنجره از نظر تعداد لایه
تک جداره
دو جداره
سه جداره
انواع پنجره از نظر نوع شیشه
شیشه شفاف
شیشه دودی
شیشه جاذب گرما
شیشه های ترکیبی
شیشه‌ های دوجداره گزینه بسیار خوبی برای استفاده در بیمارستان ها، هتل ها ، بانک ها و کارخانه ها هستند. می توان شیشه های دو یا چند جداره را به صورت ترکیبی کار کرد. مثلا ترکیب این شیشه ها با شیشه های لمینت ایمنی کار را بالاتر می برد.